Translate

czwartek, 20 czerwca 2013

Kilka słów o rodzaju treningu i sprzęcie do ćwiczeń w domu

Rodzaj treningu wybieramy w zależności o tego jaki jest nasz cel.
Jeśli chcemy być szczupli przy jednoczesnym wyrzeźbieniu ciała wybieramy trening siłowy. Jeśli natomiast chcemy zrzucić zbędne kilogramy wybieramy trening aerobowy.

Oczywiście możemy je łączyć, ale przewagą musi być trening który jest naszym głównym celem. Pamiętajmy o kolejności najpierw ćwiczenia siłowe potem aeroby.
Aeroby wszyscy zapewne wiemy, że są to inaczej ćwiczenia tlenowe o nie wielkim zaangażowaniu mięśni, gdzie głównie spalamy tłuszcz.
Trening siłowy pobudza różne partie mięśni co zwiększa naszą siłę i masę mięśniową, ale nie znaczy to, że nie pomaga schudnąć. Ćwiczenia te przyśpieszaja metabolizm, co pomaga spalić tłuszczu jak nie ćwiczysz. Oczywiście duże znaczenia ma także dieta którą dobieramy pod siebie.
Jak już zdecydowaliśmy się co dla nas jest najlepsze. Musimy się troszkę przygotować. Oczywiście mówię tu głównie o ćwiczeniach w domu. Jeśli wybieracie siłownie to macie tam wszystko na miejscu. Ja zrezygnowałam z siłowni narazie i postanowiłam ćwiczyć w domu choćby ze względu na córkę, a po za tym większość ćwiczeń aerobowych wolę wykonywać, że tak powiem na żywo i na świeżym powietrzu, a nie na maszynach. Do ćwiczeń aerobowych w domu posiadam hula hop z masażerem i skakankę ale pamiętajcie nie zaszywajcie się z aerobami w domu. Jest mnóstwo fajnych dyscyplin sportu zaliczanych do tego rodzaju treningu np. bieganie, łyżwy, pływanie, rower, jazda na rolkach.
Co do treningu siłowego sprzęt dobieramy do swoich możliwości. Pamiętajamy jednak , że na początku wystarczy ciężar naszego ciała. Ja jednak zaczęłam od lekkiego obciążenia, bo wiedziałam, że jakąś tam siłę mam w sobie :) Zakupiłam takie coś:


Zestaw składa się z hantli 2x1kg, obciążenia na ręce 2x0,5kg oraz na nogi 2x0,5kg.

Kolejną moją zdobyczą (prezent urodzinowy od męża :P )


4x5kg, 4x2,5kg i 4x1,25kg plus gryf długi (waży ok 8kg) , skośny(ok 6kg) i dwa krótkie (1szt chyba 1,5kg)

Taki zestaw na długo mi wystarczy, potem tylko można dokupywać talerze.
 No i oczywiście nie napisałam o macie do ćwiczeń. Zapomniałam o niej, a jest nie zbędna.
Jeszcze jeden zakup mi się szykuje to drążek do ściany też bardzo przydatny do ćwiczeń.
To tyle jeśli chodzi o mój domowy sprzęt. Podzielcię się swoim skarbami kupionym lub te co chcecie kupić




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz