Translate

środa, 7 sierpnia 2013

Diastasis recti

Tak długo nie pisałam, że nie wiem za co się zabrać i od czego zacząć zaległości. Niestety żona i matka 24/7, jakoś ostatnio za dużo spraw było papierkowych, roczek córeczki,  szukanie wczasów i jeszcze pozycjonowanie męża strony firmowej. Przed snem myślami zawsze byłam na blogu, ale ciałem nie.
Zatem zabieram się do pracy :)

O co tak właściwie chodzi w tytule?


Diastasis recti, czy rozdział mięśni brzucha po ciąży lub szczelina mięśnia prostego brzucha.
Kiedyś nie miałam pojęcia, że coś takiego istnieje. Nasza kochana służba zdrowia nie informuje o takich sprawach., wizyta opiera się na zaglądaniu w nasze krocze. Dopiero po ciąży czytając artykuły jak wrócić do formy znalazłam ten temat. Spokojnie nie dotyczy on wszystkich.
Diastasis powstaje gdy tkanka łączna kresy białej ulega zacienieniu wskutek nacisku rosnącej macicy od strony wewnętrznej jamy brzusznej. Przyczyniają się do tego hormony, których zadaniem jest „rozmiękczenie” tkanek łącznych w przygotowaniu do porodu. Ryzyko wystąpienia diastasis zwiększają ciąże wielokrotne, bliźniacze, duża ilość wód płodowych oraz spore gabaryty dziecka. Do tego kobiety drobne narażone są bardziej na jej wystąpienie. Tu nie do końca chyba się zgodzę, bo ja przed ciążą byłam drobna i na szczęście nie mam tego. No chyba, że ćwiczenia zrobiły swoje zanim się o tym dowiedziałam


Można w łatwy sposób to sprawdzić:
- Połóż się na plecach z kolanami ugiętymi i stopami na podłodze

- Umieść jedną rękę za głową, drugą rękę na brzuchu powyżej pępka - wzdłuż jego linii 
- Naciśnij palcami na brzuch i unieś głowę jakbyś chciała dotknąć mostka, nie odrywając przy tym pleców od podłogi.
- W tej pozycji przesuwaj palce w górę i w dół badając czy mięśnie są rozsunięte, a przestrzeń pomiędzy nimi jest miękka, stopniowo można napinać mięśnie, poczujecie wtedy czy oba płaty zbliżają się do siebie 

Jeśli nie jesteście pewne czy dobrze robić rzucam filmik

Nie wpadajcie w panikę jeśli jesteś w okresie połogu i wyczułyście węższą szparę niż dwa palce, w tym czasie to normalne i z czasem powinno wrócić wszystko do normy. Pomóc możecie ćwiczeniami.
Natomiast jeśli wyczujecie szerszą niż dwa palce proponuje udać się do lekarza czy wszystko jest ok, może być to np. przepuklina. 
Nie jestem lekarzem więc, nie traktujcie tego jak porady zdrowotne. Dzieję się informacjami które wyczytałam na stronach.
Ćwiczenia szukajcie  w następnych postach 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz