Translate

sobota, 8 lutego 2014

Moja walka ze zmarszczkami 30+

Zainspirowała mnie do napisania tego postu moja kochana siostra. 
Wysłała mi dzisiaj sms : jaki jest dobry krem przeciwzmarszczkowy?. 
Od razu oczka się otworzyły - temat, który uwielbiam i od dłuższego czasu walczę bądź stosuję na moją skórę, głównie na twarzy. 
Najpierw trochę informacji i teorii.


Jak zbudowana jest skóra?



źródło : Bioderma.pl

Nie będę biologicznie rozpisywać się o skórze. Tylko kilka informacji, które nam się przydadzą do postu. Naskórek - jest zewnętrzną warstwą skóry, zbudowany z komórek ułożonych jedna przy drugiej jak cegiełki, uszczelnione lipidami oraz kwasami tłuszczowymi.  Nasza skóra niegdyś piękna sprężysta z czasem zaczyna marszczyć się . Ponieważ, komórki zbijają się w bryłki, co powoduje że przestrzenie między nimi powiększają się, ucieka woda przez co powstają zmarszczki. 

Jak temu zaradzić? co radzą dermatolodzy?

Przeczytałam masę artykułów. Ze względu na to że twarz jest wizytówką naszą chciałam maksymalnie pomóc mojej skórze, żeby nie zestarzała się szybko. Wiem że jest to proces nie nieunikniony, ale im wcześniej wspomożemy skórę tym później zobaczysz na twarzy zmarszczki.
Najważniejsze jest nawadnianie skóry. Nie wymyślono jeszcze żadnego kosmetyku, który by przenikał przez najgrubszą warstwy skóry czyli do skóry właściwej ( struktury,  której starzenie decyduje o zmarszczkach). Pamiętajcie jednak, że nie samym krem żyje skóra. Odpowiednio dobrana dieta w witaminy i picie wody 1,5 l dziennie na pewno może nam od środka. 

Co na zewnątrz?

Krem na dzień i na noc obowiązkowy, każdy z nich ma inne zadanie. 
Na dzień ma nawilżyć skórę oraz chronić prze UV, zaś na noc krem ma wspomagać proces regeneracji skóry. 
W skład kremów na dzień powinno wchodzić: filtry UV, ceramidy, kwasy tłuszczowe lub inne substancje nawilżające ( hialuronian sodu, gliceryna, mocznik) 
Kremy na noc powinny zawierać witaminy, substancje regenerujące i odżywcze, a mowa tu o witaminie A, czyli RETINOL odpowiedzialny za regenerację naskórka, lub wymiennie wit. C z E.
Tyle teorii. 

Jak jest w życiu codziennym.

W moim przypadku staram się, naprawdę się staram pic te 1,5 l wody dziennie, o witaminy nie muszę się martwić bo jem dużo warzyw i owoców.
Jak wygląda moja pielęgnacja.
Na dzień używam kremów można powiedzieć z niższej półki i często są to kremy Dr Irena Eris - Lirene. 
W chwili obecnej posiadam ten:


Jeśli chodzi o dzień to ważne żeby mi  nawilżył skórę, ponieważ i tak robię makijaż podkładem z UV, jeśli mam jakieś wyjście daję bazę pod makijaż, więc ta skóra wydaje mi się , że ma ochronę.
Natomiast nocna pielęgnacje jest dla mnie bardzo ważna. Najważniejsze pamiętajmy  o demakijażu i cokolwiek dajcie na twarz kremy czy olejki, wykonujcie przy tym masaż skóry twarzy od linii żuchwy, potem policzki, bok twarzy aż do skroni, okolice oczu, czoło, na koniec szyję i dekolt.
Na noc posiadam kremy Bandi. Wiele wypróbowałam, ale mam dość suchą skórę i nie wszystkie dawały sobie z nią radę. Po nałożeniu skóra szybko była sucha. 
Bandi stosuję już długo i jestem zadowolona z działaniem.



To nie wszystko, nie wierzę do końca kremom. Dlatego stawiam też na naturalne kosmetyki. Co dwa dni zamiast kremu na twarz wmasowuję olej arganowy pomieszany z kwasem hialuronowym (kropelka wystarczy jego)
Wierzcie naprawdę widać poprawę skóry, stosuję już takie specyfiki od półtora roku i mam mniej widoczne zmarszczki, skóra bardziej nawilżona i napięta co czuć w dotyku. Zapewne każda z Was słyszała o używaniu tych kosmetyków i ich drogocennych zawartościach. 





Kwas Hialuronowy zawarty w skórze jest najważniejszym składnikiem. Ma on za zadanie wiązać wodę w naskórku, zapobiegać powstawaniu zmarszczek, nadaje sprężystość i elastyczność, co ważne, nie podrażnia, nie wywołuje alergii.










 Olej Arganowy - złoto Maroka. Zawiera game nienasyconych kwasów tłuszczowych, które stymulują proces dotlenienia skóry, zawiera witaminę E czyli "witaminę młodości". Dodatkowo nawilża, odbudowuje skórę, dzięki temu jest gładka i napięta. Oprócz używania do skóry, olej ten ma wiele zastosowań : włosy, paznokcie. Pamiętajcie też, że nie wszyscy mogą go używać. Osoby które są uczulone na orzechy - proponuje zrobić, mały test na nadgarstku. Osoby z cerą trądzikową - w mniejszych ilościach aplikować na twarzy w celu sprawdzenia czy nie pogarsza stanu skóry. 


Oprócz tego MASECZKI, które wspomagają działanie kremu, ale jednocześnie mają też swoje właściwości. Stosuję je 2-3 razy w tygodniu. Zawsze jakieś kupię jak jestem w sklepie, jest ich masę do wyboru do koloru. Przeważnie kupuje  do cery naczyńkowej , odżywcze, przeciwzmarszczkowe dostosowane do mojej skóry. 


 Tak wygląda moja walka z zmarszczkami na twarzy, która wiem że przynosi efekty. 
Jeśli chodzi o firmy jakie mogę polecić to Bandi, Tołpa, La Roche Posay.
 Soraye odradzam, bardzo dużo osób ma problem ze skórą po użyciu ich kosmetyków.
Ja również, używałam tylko maseczki ich i zawsze miałam bardzo zaczerwienioną skórę po nich.
Firmy które podałam wyżej są tymi , które używałam i byłam z nich zadowolona. Jeżeli macie doświadczenia z innymi firmami, chętnie poczytam jakie to są marki .

Pozdrawiam
Klaudia

2 komentarze:

  1. Hej bardzo lubię czytać Twoje posty bo profesjonalnie podchodzisz do tematu za każdym razem:) pisz częściej plis... Z firm które polecam, a raczej sklepów internetowych to biochemia urody. Mam od nich serum z vit. C i jest naprawdę boskie, poza tym można się trochę pobawić w małego chemika ;)
    Pozdrawiam Rosmusek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje miło przeczytać taki komentarz :) Obiecuję cześciej pisać, jak tylko czas mi na to pozwoli :) Pozdrawiam gorąco

      Usuń