Translate

sobota, 9 sierpnia 2014

W pogoni za wiedzą... Kosmetologia

W dzisiejszym świecie gdzie internet rządzi światem, mało kto zagląda już do książek. Ludzi wolą google lub Wikipedia.
 Ja jestem z pięknych lat, gdzie internet był mało znany i książka to była świątynia wiedzy. 
Do dziś mi tak zostało. Uwielbiam książki, mają swoją wartość. Czy to książki do nauki czy do zrelaksowania się zawsze będę sięgać po nie. 
Kolekcje książek mam różne np Psychologie, Prawo turystyczne ( to ze studiów) i mojego ulubionego pisarza Paulo Coleho ( posiadam wszystkie książki wydane w Polsce).  
Tym razem postanowiłam pogłębić swoją wiedzę o kosmetologii. Ciężko było wybrać jakie kupić, bo wybór jest ogromny. Zdecydowałam, że zacznę od początku od podstaw kosmetologii. Drugą szukałam takiej gdzie opisane są substancje aktywne w kosmetykach.


 



 Kosmetologia podstawy WSIP
Już po samym wydawnictwie można zauważyć, że to podręcznik do nauki kosmetologii.  Bardzo treściwa książka. Dokładnie opisany każdy szczegół.  Od budowy skóry aż po chirurgie estetyczną.
 Książka ma 240 stron jest co czytać. 




Druga książka jak widzicie  to Chemia Nowoczesnych Kosmetyków Alicji Marzec.
 Dopiero po kupnie przeczytałam, że to kontynuacja podręcznika pt: "Chemia kosmetyków- surowce, półprodukty,preparatyka wyrobów.
Kupiłam ją bo chciałam dowiedzieć się więcej o składnikach jakie znajdują się na kosmetykach.
 O wiele łatwiej wtedy buszuje się po półkach. Na razie szczerze przyznaje, to jest tak duży temat, że nie ogarniam jeszcze niektórych nazw składników. Tu jest od A do Z wypisane o składnikach aktywnych. Autorka opisuje również każdy typ cery i podaje nazwy produktów jakie poleca do całej  pielęgnacji skóry. W sumie nie tylko do twarzy podaje produkty, balsamy brązujące, do opalania, po opalaniu, do pielęgnacji całego ciała, naprawdę jest to wiele nazw produktów , które poleca.




 W każdej wolnej chwili zagłębiam się już w te książki, a do czytania ich potrzeba spokoju. Przy mojej małej łobuzicy ciężko się skupić na czytaniu :) Książki są bardzo wciągające.
Służę pomocą, może odpowiedź znajdę właśnie w książkach. Myślę, że na tych dwóch się nie skończy :P

Pozdrawiam 
Klaudia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz