Translate

czwartek, 10 października 2013

Stretching - rozciągnie i rozluźnianie

Ostatnio straciłam jakoś motywację i chęci do ćwiczeń :( Miałam długiii zastój . Chyba mała chandra z początkiem jesieni. Nawet apetytu nie miałam za bardzo (na plus bo trochę z brzucha zeszło może z 2 cm, na minus bo z wagi chyba z 1,5 kg, a ja schudnąć nie chcę)


 No, ale czasem tak bywa, że się wszystko odechciewa, wszystko wkurza i najlepiej jakby wszyscy wokoło zniknęli. Jak to się mówi "Zawsze po burzy przychodzi słońce". Na szczęście zawitało i do mnie.
W końcuuuuuuu !
Nie wiem czemu i jak, ale we wtorek obudziłam się z zupełnie innym nastrojem. Od rana szukałam po necie i w myślach inspiracji . I znalazłam, mała odskocznia od ćwiczeń z ciężarami.

POLE DANCE


Zawsze mnie to kręciło, w sensie, że takie giętkie ciało i trochę zmysłowości. U Nas zanim pojawiło się w Polsce jako ćwiczenia a nie forma zarobku :) to trochę minęło. Wyszukałam u siebie w mieście czy już ktoś udziela lekcji i znalazłam. Szkoła tańca DancePassion. Zaczynam w następną środę ( jak się zbiorę na odwagę ) Jeszcze się nie zapisałam, ale na pewno dziś zadzwonię popołudniu.
Jak Pole Dance to by się przydało porozciągać trochę ciałko.

Pamiętajcie, że rozciąganie ciała jest bardzo ważne przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń. Nie robiąc tego można nabawić się kontuzji, a mięśnie będą się wolniej regenerować. Nierozciąganie się jest również przyczyną garbienia. Także pamiętajcie 5-15 minut rozciągania poprawi elastyczność naszych mięśni, zwiększa przepływ krwi w mięśniach (co dodaje nam siły), poprzez poprawienie krążenia krwi szybciej mięśnie się zregenerują, co najważniejsze obniża stres. Udowodniono wczoraj na mnie :P
Wiem, że dużo ludzi lubi ćwiczyć ze znanymi osobami jak Chodakowaska czy Mel B. Mnie osobiście nie przekonała Ewa.
Ja lubię  wyszukać taki zestaw ćwiczeń, który mnie zainteresuje, pokazuje go osoba z doświadczeniem i prawidłową techniką wykonania, a nie takie który ma dużą liczbę wyświetleń.

Stretching


Ojjj bolało. Zdałam sobie sprawę jaka jestem nie rozciągnięta. Tak intensywnej rozgrzewki nie robiłam wcześniej. Ze względu, że wzięłam się za porządne rozciągnie przed zajęciami z Pole Dance, musiałam bardziej skupić się na nogach więc poniżej filmik rozciągania na szpagat

 Tutaj jeszcze znalazłam fajne, ale to już takie hardcore hehe 



Po takim rozciąganie aż dostałam powera od razu się rozpromieniłam i wzięłam za ćwiczenia na pupę ( w następnym poście przedstawię zestaw ćwiczeń). A dziś małe zakwasy uda, pupa :) o to chodziło, po takim dłuższym postoju - wracam.



2 komentarze:

  1. A to rozciągania nie wykonuje się po ćwiczeniach, jak mięśnie są rozgrzane? Na początku to jest rozgrzewka, z tego co wiem :-) Ćwiczenia właściwe i potem rozciąganie, bo inaczej to można sobie zrobić krzywdę i coś na naderwać. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiąc rozgrzewkę musisz się potem troszeczkę ponaciągać, czyli najpierw dynamiczne rozciągnie (szybkie ruchy) a potem statyczne. Dzięki temu nie nabawisz się urazu. Podczas ćwiczeń mięśnie się skracają, dlatego ważne jest po ćwiczeniach się porozciągać, najlepszy i najprostszy jest zwis na drążku. Tutaj w poście chodziło mi tylko rozciągnie, rozgrzewka swoją drogą :)

    OdpowiedzUsuń